15 maj 2012

Dag 127

Igår var jag på maskinvisning på Golds och jag kom därifrån med så mycket motivation och inspiration! Jag fick en toppenbra genomgång och mycket tips på andra övningar som man kan göra och nu känns det lättare att gå dit. 
Tjejen jag hade visade noga hur övningarna gjordes, vilken muskel man tränar, vart det ska ta och tillrättavisade mig om jag gjorde fel. Jag märkte direkt att de saker jag gjort tidigare, läs för många år sen, har jag gjort fel, för här tog det på en gång på rätt muskel. Tidigare har det bara känts jobbigt och bara fel. Men nu när jag har fått lite kunskap känns det mycket bättre! Hon gick igenom mage, axlar, rygg, lår och bröst. Hon visade mig även lite streching, lite rörelse för axlar och övningar för mina vrister, som är så svaga. Jag är verkligen jättenöjd att jag bokade den där tiden, den behövdes verkligen. Jag var jättenervös innan, att jag inte skulle orka, att jag skulle göra mycket fel och att jag skulle tycka att det var tråkigt, men den där tjejen var väldigt lättsam och fick det att verka spännande och inte alls så svårt och tråkigt som jag trodde att det skulle bli. 


I helgen har jag suttit och försökt att leta efter ett träningschema som ska passa mig. Det är inte det lättaste kan jag säga! Hela internet är fullt med träning hit, och träning dit, vad du ska göra, vad du inte ska göra, vad du ska äta och vad du inte ska äta, hur mycket du ska träna, när du ska träna, med vad du ska träna och när man har hittat nåt som ser ganska ok ut och man letar lite mer så kommer man på en sida där det du nyss läst inte alls är bra. Nähä, men hur ska jag göra då?!?!  Kan inte nån bara ge mig ett schema och säga "Här, gör det här och ät det här så fixar allt sig". Som tur är så kommer jag få ett träningschema av min bror, hoppas jag. Han har tränat rätt mycket, och kan nog väldigt mycket om träning så jag bad han att han skulle göra ett träningschema för mig. Jag hade tänkt att göra ett schema själv, men jag är tacksam att jag får ett gjort av någon, jag vet inte om jag hade haft tillräckligt med kunskap för att göra ett själv.


Ja, som jag skrev i förra inlägget så blev det bara en träning förra veckan. Ja, en träning är bättre än ingenting, men jag själv är inte nöjd. Ibland känns det som om det är så svårt att hitta tiden och minuterna bara springer iväg! Lusten har inte varit långt borta, det är bara att jag orkade inte. Nu hoppas jag att det blir bättre så att jag orkar träna mer i veckan istället. Och så var det ju det här med vin. I lördags tog jag två glas vin, för att det är gott helt enkelt. Gick och la mig kanske lite sent, 1.30, men jag tror inte att min trötthet på söndagen hade med det att göra, utan att jag drack två glas vin. Eller har jag fel? Kan alkohol ha sån stor påverkan på träning? Jag vet ju att de vänner jag har som spelar t.ex. fotboll, bandy mm inte festar dagen innan, vilket iofs är förståligt, men två glas vin? Förra gången jag tog ett glas vin på lördagen var jag supertrött på söndagen också. Jag måste kolla upp det här. Kanske får ta och köpa alkoholfritt vin? Eller bara låta bli helt enkelt.


Nä, nu är det stopp. Hade så mycket att skriva om tidigare, men nu kommer inget fram. Så jag fortsätter att titta på DH, det är ju snart The End. =(


"Just idag är jag stark, just idag mår jag bra, jag förs framåt av kraftiga vindar"

Inga kommentarer: