10 juli 2013

Dålig uppdatering

Hej på er igen!
Ja, jag är så dålig på att uppdatera, jag måste verkligen bli bättre på detta. Eller hur?

Just nu har jag semester, den är väldigt långtråkig, men samtidigt är det skönt att bara få vara ledig.
Min träning ligger på is, vilket jag inte är speciellt stolt över. I juni gjorde jag en operation. Jag tog bort två cystor på mina äggstockar, de var helt ofarliga. Jag blev sjukskriven i två veckor och nu är allt bra förutom att jag inte kan lyfta tungt eller använda mina magmuskler riktigt än. Det känns sådär faktiskt, hade helst velat påbörja min träning igen men jag kommer att vänta nån månad till med styrketräningen så att allt få läka. Jag hade tänkt att ta promenader och börja simma, men helt plötsligt känns allt så tråkigt.

Nu har jag påbörjat min 3 månadersperiod igen utan dricka, kakor, godis, chips, utemat osv. Förra gången jag gjorde det, januari till mars, resulterade det i -5 kg och - 5 cm runt midjan. Det är jag stolt över! Och att jag skulle tycka att cola var väldigt sött och inte alls lika gott som tidigare trodde jag aldrig. Jag känner inte heller ett sug efter pizza eller hamburgare.

Jag har börjat följa en tjej, Magdalena, http://magdastraning.blogspot.se/, hon har gått med i något som heter Fitnessfighten. Den pågår i 30 dagar och man får ett träningsprogram och kostprogram som man ska följa.På deras hemsida, http://worldofshape.com/program/fitnessfighten kan man se folk som har gått ner flera kilo och minskat massor kring magen, men så visar ju de flesta träningssidor, dietsidor osv, så jag tänkte att jag ska följa henne dessa dagar och se om det verkligen ger resultat. Om det gör det så kommer jag nog att prova på det. Därefter ska jag använda mina PT timmar som jag fick av min familj i födelsedagspresent.

Nu väntar disken!

/Jessica

Inga kommentarer: