12 aug. 2012

Dag 171 - 218 - Semester

Ja, under den här tiden har jag haft semester. Ser nu hur lång tid det har gått och att det inte alls är bra men jag har helt enkelt inte haft någon motivation. Jag har provat förut att tränat när jag inte har nån motivation, och det slutar alltid med att jag inte presterar det bästa jag kan, blir förbannad, börjar gråta och är skitirriterad flera timmar.
Sista gången jag tränade var nog innan jag reste till Borlänge och Peace & Love, runt 26 juni. När jag kom hem fick jag en hemsk förkylning som höll i sig i ca 1½ vecka, och efter det så tappade jag bara motivationen till att träna. Jag har flera gånger tänkt att jag ska ta en promenad, eller fara iväg och styrketräna, men lusten har bara inte funnits.

Så kom semestern. Första veckan storstädade jag lägenheten. Sen bar det av till Göteborg med J och sen till Stockholm med mamma. Många middagar ute har det blivit, många glas vin och jag har bara känt hur kroppen plufsar till dig, hur magen blivit större och hur jag säckar ihop. När jag gjorde mina benböj så kände jag verkligen hur jag blev rakare i ryggen, hur magen drog sig inåt även fast den inte minskade i omfång och hur kläderna satt bättre. Nu är på ruta ett igen och att ingenting känns bra med min kropp.

I Stockholm träffade jag min bror och hans sambo. Vi satt på en mysig uteservering, och pratade lite om träning, kost och mitt styrketräningsschema. Jag berättade att jag tyckte att styrketräningsschemat var bra, men att jag inte kände mig slut efter något pass, inte som med zumban eller stepen så vi bestämde att han ska göra ett nytt schema. Jag fick även en sen födelsedagspresent, ett medlemskap på viktklubb.se. Jag har under en tid känt att jag måste ändra mina kostvanor, och provade ju LCHF. Eftersom det blev dyrt och inte hjälpte så gick vi över på  vanlig kost igen, men med mindre portioner. Tyvärr så fanns ju ändå alla onyttiga saker kvar och det har med tiden blivit mer och mer. Nu under våren och sommaren har det verkligen blivit mycket onyttigheter men jag hoppas verkligen att det kan få ett slut. Jag har ännu inte fått medlemskapet så jag kan inte få in och kika på det, men jag har fått höra att det finns matdagbok, recept, hjälp, och mycket mer på den sidan, så jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att det här hjälper. Man kunde i alla fall göra ett test, där man skrev in vilken vikt man hade, vilken vikt man vill ha och längd, så räknade de ut under vilken period man kunde ha nått sitt mål. Mitt var till mitten av november. Och jag tror nog att mitt mål kommer att vara att minska minst 10 kg till 1 december 2012. Det är ca 12 veckor dit, vilket innebär 0,8 kg i veckan. Det är ett tufft mål, och kanske att jag tar i, men jag vill kunna gå på en strand med en bikini och känna mig vacker, och det kanske blir en sån resa till nyår.

Från och med måndag 13 augusti 2012 börjar jag om på riktigt igen. Den här gången ska jag verkligen lyckas. Jag ska nå det jag vill. Jag ska!

Inga kommentarer: